بلاگ

کاربردها و مزایای پیکور یا چکش هیدرولیک (قسمت دوم)

wHgMzJlaOOC6AAAAAASUVORK5CYII=

همانطور که در مقاله قبلی اشاره شد، پیکور یا چکش هیدرولیکی بیل مکانیکی با استفاده از نیروی تولید شده توسط سیستم هیدرولیک بیل کار می کند و در واقع پیکور با استفاده از انرژی ضربه‌ای با شدت زیاد باعث خرد شدن و در هم شکستن مواد سخت می‌شود. این انرژی توسط فشار و سرعت جریان سیستم هیدرولیک تولید می‌گردد. پیکور به عنوان ابزاری برای مقاومت در برابر اجسام سخت ساخته شده است و برای همین خودش هم باید با مواد مستحکم مانند آلیاژهای فولادی سخت ساخته شده باشد تا عمر بیشتری در محیط‌های سخت داشته باشد. چکش های هیدرولیکی در اندازه ها و مدل های مختلف به بازار عرضه می‌شوند تا بتوانند به انواع بیل مکانیکی متصل شوند. پیکور را می‌توان با استفاده از Quick Coupler (برای نصب کردن و جداسازی راحت تر) به استیک بیل مکانیکی متصل کرد.

Z

کاربردهای چکش هیدورلیکی یا پیکور

همانطور که قبلاً هم گفته شد، پیکور برای خرد کردن و شکستن به کار می‌رود و این تنها وظیفه مهم پیکور است. کاربردهای پیکور را می‌توان به صورت زیر دسته‌بندی نمود:

  1. تخریب: چکش هیدرولیک یا پیکور به طور گسترده‌ای در پروژه های تخریب و برای شکستن سازه‌های بتنی، سنگی یا آسفالته مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  2. ساخت و ساز:در پروژه های عمرانی و ساختمانی از چکش هیدرولیک (پیکور) برای حفاری سطوح سخت، شکستن سنگ‌ها برای پی‌ها و آماده‌سازی سطوح برای فعالیت‌های بعدی ساختمانی استفاده می‌شود.
  3. استخراج معادن: پیکور در عملیات معدن‌کاری برای شکستن سنگ های بزرگ به قطعات کوچکتر جهت جابجایی و حمل و نقل آسانتر کاربرد دارد.
  4. محوطه سازی: در پروژه های محوطه‌سازی برای حذف کنده‌های درخت یا شکستن تخته سنگ‌های بزرگ که مانع عملیات می‌شود استفاده می‌گردد.
2Q==

مزایای به کارگیری چکش هیدرولیکی (پیکور)

هر ابزاری که به دست بشر طراحی و ساخته شده است، جهت رفع برخی نیازها و راحتی در کار و سرعت دادن به امور بوده است. پیکور هم از این قاعده مستثنی نیست. لذا توجه شما ره به برخی از مهمترین مزایایی که استفاده از پیکور بیل مکانیکی برای شما ایجاد می‌کند، جلب می‌کنیم.

  1. افزایش بازدهی و راندمان: استفاده از چکش هیدرولیک (پیکور) در مقایسه با روش های سنتی مانند کارِ دستی یا استفاده از مواد منفجره به طور قابل توجهی سرعت تخریب یا کارهای ساخت و ساز را افزایش می دهد و با حفظ دقت در کار، زمانبندی اجرای پروژه را رعایت می‌کند.
  2. مقرون به صرفه بودن: با کاهش نیاز به نیروی کار و افزایش بهره‌وری، چکش هیدرولیک (پیکور) به صرفه جویی در هزینه‌های کلی پروژه کمک می کند و نیاز به تجهیزات اضافی یا ابزارهای تخصصی برای شکستن مواد سخت را از بین می برد.
  3. ایمنی: استفاده از چکش هیدرولیک (پیکور) بیل مکانیکی با به حداقل رساندن مشارکت دستی در کارهای خطرناک مانند شکستن بتن یا سنگ به صورت دستی، ایمنی را در پروه های عمرانی، راهسازی و معدنی افزایش می‌دهد.

قیمت چکش هیدرولیکی یا پیکور بیل مکانیکی

قیمت پیکور بیل مکانیکی به عوامل مختلفی مانند برند سازنده، مدل دستگاه، قابلیت‌های ویژه، کیفیت جنس و قطعات به کار برده شده در آن و عوامل دیگر بستگی دارد. لذا برای استعلام قیمت پیکور و چکش هیدرولیکی بیل مکانیکی و قلم پیکور در سایزهای مختلف و با برندهای مختلف من جمله ITR می‌توانید با کارشناسان واحد فروش شرکت آتا تجارت سلوط در تماس باشید. راه‌های ارتباطی با کارشناسان فروش در این صفحه در اختیار شما قرار گرفته است. همانطور که حتماً می‌دانید این شرکت واردکننده قطعات یدکی ماشین آلات معدنی و راهسازی مثل پیکور، لودر، گریدر، بیل مکانیکی، بولدوزر و … و نماینده انحصاری محصولات ITR ایتالیا در ایران می‌باشد.

بازگشت به لیست