بلاگ

عوامل مهم در کیفیت ناخن بیل مکانیکی

7MAAAAASUVORK5CYII=

در مقاله قبلی توضیحاتی کلی راجع به ناخن و انواع آن دادیم. در مطلب حاضر سعی ما بر آن است که مطالب بیشتری در خصوص نگهداری این قطعه مصرفی ماشین آلات معدنی و راهسازی به شما ارائه دهیم.

دلایل فرسودگی ناخن بیل مکانیکی

ناخن‌ بیل مکانیکی به دلایل مختلف دچار فرسودگی می‌شود. برای جلوگیری از فرسودگی ناخن‌ بیل مکانیکی باید از مواد جوشکاری مناسب استفاده کرد. تعمیر و نگهداری روزانه ناخن‌ بیل مکانیکی اهمیت زیادی برای جلوگیری از فرسودگی دارد. قبل از اینکه ناخن‌ دچار  فرسودگی زیاد شود باید آن را مورد تعمیر و ترمیم قرار داد. عمدتاً وقتی مقاومت زیاد است حرکت ناخن بیل مکانیکی به سمت چپ و راست باعث شکستگی ناخن بیل مکانیکی و نشیمنگاه ناخن می‌شود. توصیه می شود پس از 10٪ فرسودگی، پایه دنده را تعویض کنید. فاصله زیادی بین پایه دنده فرسوده و ناخن های بیل وجود دارد. ناخن های بیل به دلیل تغییر نقطه فشار به راحتی خرد می شوند. نحوه اپراتوری ماشین آلات سنگین تأثیر زیادی در فرسودگی اجزای آن دارد، لذا اپراتور یا راننده ماشین باید هنگام بلند کردن بوم، مراقب فشار روی ناخن باشد.

4AJC12egjwLGgAAAAASUVORK5CYII=

نکات مهم در انتخاب و خرید ناخن بیل مکانیکی

ناخن ها به طور کلی به دو روش فورج و ریختگری تولید و روانه بازار می گردد. روش فورج به لحاظ داشتن ساختار یکنواخت و نیز خواص مکانیکی مطلوب، بهترین شیوه برای تولید این قطعه می باشد.

از مهم ترین معایب تولید به روش ریخته‌گری می‌توان به وجود حفره و خلل و فرج‌های موجود در قطعه اشاره نمود که عمدتاً منجر به شکست زودهنگام ناخن می‌شود.

بهترین روش طراحی و ساخت ناخن آن است که ناخن به صورت خود تیز کننده باشد و با انجام سایش سطوح آن، به تیز شدن سطح ناخن کمک بیشتری کند. برای انتخاب ناخن دو عامل مهم را در نظر داشته باشید:

  1. برای محیط های معمولی شنی استفاده از ناخن تیغه ای شکل پیشنهاد می‌شود.
  2. در میحط های معدنی و سنگلاخی از ناخن نوک تیز استفاده شود.

بد نیست با هم نگاهی به نکات مهم در انتخاب ناخن برای ماشین آلات معدنی و راهسازی و عمرانی بیندازیم:

کیفیت ساخت ناخن: ساختار و مواد اولیه‌ای که برای تولید این قطعه مورد استفاده قرار می‌گیرد اهمیت زیادی در کیفیت آن دارد. ناخن‌های با کیفیت بالا؛ دارای طول عمر بلندتری بوده و در عملکرد بهتر و کاهش هزینه‌های نگهداری تأثیر بسزایی دارند. شما باید به کیفیت شکل قطعه و محل نصب آن دقت زیادی داشته باشید.

عمر سایشی ناخن: ناخن‌های با سطح نوک تیز و مقاوم در برابر سایش مدت زمان طولانی‌تری کار کرده و دیرتر نیاز به تعویض دارند. پس هنگام انتخاب ناخن بیل مکانیکی به محلی که قرار است دستگاه در آن کار کند توجه ویژه‌ای داشته باشید.

نفوذپذیری: اگر ناخن‌های بیل عریض باشند باید انرژی بیشتری برای نفوذ در سطوح مصرف شود. این باعث می‌شود که سوخت بیشتری مصرف شده و به موتور و دیگر قطعات بیل مکانیکی نیز فشار زیادی وارد شود.

 مقاومت ضربه ای (ضربه‌زنی): مقاومت ضربه‌ای باعث می شود ناخن‌ها در برابر ضربات ناشی از نفوذ و نیروهای شکست، مقاومت و عمر مفید بیشتری داشته باشند. اگر ناخن بیل مکانیکی مقاومت ضربه‌ای بالایی داشته باشد استحکام بیشتری خواهد داشت. ناخن‌های مقاوم برای محیط‌های بسیار سفت و محکم مناسب هستند. اگر ناخن بیل مکانیکی تمام این موارد را داشته باشد، می‌تواند با طول عمر بالای خود مقاومت زیادی در برابر عوامل خارجی داشته و بهترین کیفیت را هنگام کار ارائه دهد.

همانطور که می‌دانید شرکت آتا تجارت سلوط واردکننده قطعات یدکی ماشین آلات معدنی و راهسازی مثل لودر، گریدر، بیل، بولدوزر و … و نماینده انحصاری محصولات آی‌تی‌آر ایتالیا در ایران می‌باشد. برای استعلام قیمت و خرید انواع ناخن فورج و همینطور گوشه و تیغه برای بیل مکانیکی و لودر و گریدر وارداتی با کیفیت بالا و از برندهای ITR، KSP و … می‌توانید با کارشناسان واحد فروش این شرکت در تماس باشید. راه‌های ارتباطی با کارشناسان فروش در این صفحه در اختیار شما قرار گرفته است.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط