بلاگ

نحوه حرکت تانک و شباهت آن با ماشین آلات راهسازی و معدنی!

نحوه حرکت ومحور حرکتی تانک وماشین آلات راهسازی یکی میباشد،انتقال قدرت از طریق هیدروموتور و دنده اسپراکت میباشد که زنجیر را با کفشک های مخصوص به آن بسته شده به حرکت در می آورد و زنجیر برای حفظ محور حرکتی خود توسط رولیک های بالا وپایین و چرخ جلو که فنرزنجیرسفت کن از طریق دستک چرخ  به آن متصل شده است زنجیر را کنترل میکنند، استفاده از زنجیر برای ماشین آلات و تانک دلیل قابل توجهی دارد چون لاستیک در مسیر ها و شرایطی که تانک جنگی در قدیم وهمچنین ماشین آلات کنونی فعالیت دارند نمیتواند قدرت لازمه برای حرکت و کنترل دستگاه و همچنین آسانی در رانندگی را ایجاد کنند به همین علت زنجیر و عوامل مکمل برای به حرکت در آوردن این ماشین آلات را لازم کار می باشند. تفاوت اصلی بین حرکت تانک جنگی و بیل مکانیکی در طراحی و کاربرد مورد نظر آنها نهفته است مخازن برای حرکت با سرعت بالا در زمین های مختلف از جمله روسازی طراحی شده اند و مسیرهای آنها برای این منظور بهینه شده است.
 
 
شرکت آتاتجارت سلوط | ایران کوماتسو 
واردکننده و تأمین کننده تمامی قطعات ماشین آلات راهسازی، عمرانی و معدنی 
نماینده رسمی و انحصاری ITR ایتالیا در ایران
 
 
زنجیرچیست؟
زنجیر عاملی است که باعث می شود وسیله در تمام شرایط و انواع جنس خاک یا سنگ حرکت کرده و به راحتی مسیر خود را برای عملیات باز کند. زنجیر کامل شامل چندین لینک که به همراه پین و بوش به هم متصل شده و با بسته شدن کفشک روی آن کامل میگردد.
 
Capture(2)
آیا علت شباهت زیربندی تانک و ماشین آلات راهسازی معدنی را میدانید؟
 بیل مکانیکی برای کارهای زمینی و ساخت و ساز طراحی شده است و مسیرهای آنها به گونه ای طراحی شده است که پایداری و مانورپذیری را در زمین های ناهموار فراهم کند و به آنها امکان دسترسی به مناطق غیرقابل دسترس را می دهد؛علاوه بر این، برخی از وسایل نقلیه نظامی، مانند بولدوزرهای زرهی، قابلیت های حرکت زمینی یک بولدوزر را با زره برای محافظت در طول انجام وظایف مهندسی رزمی ترکیب می کنند.
 
2Q==
بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید