بلاگ

تفاوت دنده اسپراکت بیل مکانیکی و بلدوزر

7BAtFihqEmQNVTcwTZNet4mUEKyWMYpIkE6n+Q87N715vqLwJAAAAABJRU5ErkJggg==

تفاوت اصلی دنده اسپراکت در بیل مکانیکی و بلدوزر در استفاده و طراحی خاص آن‌ها برای انواع کاربردها و شرایط کاری است. بیل مکانیکی‌ها و بلدوزرها برای انجام کارهای متفاوت طراحی شده‌اند که این تفاوت‌ها می‌تواند بر روی طراحی دنده اسپراکت تأثیر بگذارد. دنده اسپراکت بیل مکانیکی به علت فشار کمتر و هزینه سبک تر به صورت یک تکه گرد ساخته می‌شود اما دنده اسپراکت بولدوزر به علت سنگین بودن و بالا بودن قیمت اقلام و استهلاک بالا به صورت چند تکه تولید می‌شوند تا در صورت بروز مشکل و شکستگی به کل قطعه آسیب وارد نشود وفقط قسمتی از آن نیاز به تعویض داشته باشد و همین موضوع باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه خواهد شد.

بیل مکانیکی‌ها برای حفاری، برداشت مواد، جابجایی خاک یا سایر مواد در محیط‌های مختلف استفاده می‌شوند. دنده اسپراکت در این ماشین آلات باید قادر به انتقال نیروی کافی برای انجام این کارها با دقت و کارایی بالا باشد بنابراین از آلیاژهای فولادی با کیفیت بالا و مقاوم در برابر فرسایش برای ساخت این دنده‌ها استفاده می‌شود.

از سوی دیگر بولدوزر بیشتر برای کارهایی مانند هموار کردن زمین، کندن خاک و پاکسازی مناطق وسیع طراحی شده‌اند، لذا دنده اسپراکت در بولدوزر باید قادر به تحمل بار سنگین و انتقال نیروی مداوم برای انجام این نوع فعالیت‌ها باشد.

phoتفاوت دنده اسپراکت بیل مکانیکی و بلدوزر
بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید