بلاگ

ناخن بیل مکانیکی چیست و چه انواعی دارد؟

بیل مکانیکی از اجزای گوناگون تشکیل شده است. یکی از اصلی‌ترین اجزای بیل مکانیکی ناخن بیل مکانیکی است. ناخن بیل مکانیکی تأثیر مستقیمی در کارایی بیل مکانیکی داشته و در انواع مختلفی تولید می‌شود. انتخاب ناخن بیل مکانیکی بستگی به کارکرد بیل مکانیکی دارد. این جزء از بیل مکانیکی به دلایل مختلفی دچار فرسودگی می‌شود و‌ پس از فرسودگی ناخن بیل مکانیکی باید از یدکی مناسب و با کیفیت برای تعویض آن استفاده کرد.

2Q==

ناخن بیل مکانیکی

همانطور که گفته شد ناخن یکی از اصلی ترین و مهم ترین اجزای بیل محسوب می شود که روی کارایی بیل مکانیکی تأثیر مستقیمی دارد. ناخن دارای مدلهای مختلفی است و انتخاب آن برای ماشین شما بستگی به نوع محیط کاری دارد. ناخن در بیرون باکت (یا به اصطلاح پاکت) نصب می شود و برای کارهای مختلفی مثل جداکردن، شکاف دادن واستفاده می‌شود. جنس  ناخن از فولاد است تا در برابر فشارهای وارده مقاومت بالایی داشته باشد. ناخن همیشه در هنگام کار کردن مورد سایش و فرسایش و شکستگی قرار می‌گیرد و باید تعویض شود.

ناخن به عنوان یک قطعه بسیار حساس در سایر ماشین آلات معدنی و راهسازی مثل لودر، بلدوزر و گریدر نیز وجود دارد که به وسیله‌ی قطعه‌ای به نام کلنگ به لبه‌ی جلویی باکت متصل می شود و وظیفه‌ی آن نفوذ به لایه های خاک برای جابجایی حجم زیادی از خاک می باشد. ناخن‌ها به دلیل کار مستقیم با خاک و سنگ تحت تأثیر فشار مکانیکی و سایش بر اثر اصطکاک می باشند که این عوامل به مرور باعث فرسودگی و یا شکستگی آنها می‌شود. در نتیجه ناخن عمر کوتاهی داشته و زود فرسوده شده و می‌شکند. این قطعه بیشتر مناسب پروژه‌های عمرانی و زمین‌های خاکی است و در زمین‌های سنگلاخی ممکن است خیلی زودتر بشکند.

ناخن تایگر (TIGER): دارای یک نوک تیز است، قدرت نفوذ آن بسیار بالا بوده و در یخ، سنگ و برای سوراخ کردن محیطهای سخت مناسب است. در طول مدت استفاده، این ناخن نوک تیز خود را حفظ میکند اما به علت نوک تیز بودن طول عمر آن پایین است.

ناخن (TWIN TIGER): نوعی دیگر از ناخن‌ بیل مکانیکی است. دارای نوک تیز است و طول عمر بالا و قدرت نفوذ بسیار عالی دارد. از آنجایی که این ناخن بیل مکانیکی دارای دو زبانه است قدرت اهرم کمتری دارد. در نتیجه احتیاج به نیروی شکست بیشتر و کارکرد بیشتر بیل مکانیکی است.

GaEAAAAASUVORK5CYII=

ناخن PENETRATOR: این ناخن دارای نفوذ خوبی است و باتوجه به شکل ظاهری و ضخیم بودن قسمت نوک دارای طول عمر متوسط به بالاست. از نظر کارایی این ناخن مناسب سنگهای رسی و شیلی که در حد پایین فشرده و سخت هستند می‌باشد.

ناخن SYL: حفاری با آن به راحتی انجام می‌شود. نفوذ و حفاری خوب در انواع محیط های متوسط و سخت از خصوصیات این ناخن است. لبه های برآمده عمودی در دو طرف باعث نقطه نفوذ تیز وطول عمر متوسط این ناخن می شود.

ناخن استاندارد بلند (STANDARD LONG): جهت عملیات معمولی چندگانه (در محیط های مختلف) بهترین گزینه است و از نظر فراوانی و در دسترس بودن در تمام مدل‌های شرکتهای مختلف در دسترس است.

ناخن FLARE: سطح صافی دارد به همین دلیل برای استفاده در گل ولای و زمین نرم مناسب است و بهترین گزینه در لایروبی و تمیز کاری است.

ناخن HEAVY DUTY LONG: بالاترین دوام را در میان انواع ناخن‌های بیل مکانیکی دارد. ظاهر آن نیز مانند ناخن استاندارد بلند استدم تیغ و ناخن و کلنگی و گوشه از نظر شکل ظاهری بسیارشبیه به ناخن استاندارد بلند است ولی به خاطر داشتن گوشته بیشتر، دارای بالاترین مدت دوام نسبت به بقیه ناخن ها است.

ناخن اسکنه سنگ (RC یا ROCK CHISEL): بهترین گزینه در سنگ و زمین های سخت بوده و قدرت اهرم خوب در این ناخن، باعث فشار کمتر به ماشین و بازدهی بالاتر باکت در طول عمر آن می شود.

ناخن ROCK ABRASION: از نظر کاربرد مثل ناخن RC است اما به خاطر بکاربردن متریال ضد سایش بیشتر در زیر سطح آن بهترین گزینه در محیط های با سایش بالاست.

 

شرکت آتا تجارت سلوط به عنوان واردکننده قطعات یدکی ماشین آلات معدنی و راهسازی مثل لودر، گریدر، بیل، بولدوزر و … و نماینده انحصاری محصولات آی‌تی‌آر ایتالیا در ایران می‌باشد. برای استعلام قیمت و خرید انواع ناخن وارداتی از برندهای ITR، KSP و … می‌توانید با کارشناسان واحد فروش این شرکت در تماس باشید. راه‌های ارتباطی با کارشناسان فروش در این صفحه در اختیار شما قرار گرفته است.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط